דרעי על החקירות נגדו: אני אשמח שהדבר הזה ייגמר

"אני הייתי מאוד רוצה לא להיות בסיטואציה הזאת. זה לא קל. לא ביקשתי את הסמכות ולא רדפתי אחרי זה. עשיתי הכל כדי שהממשלה תכריע"
מנדי אושר 5 Comment on דרעי על החקירות נגדו: אני אשמח שהדבר הזה ייגמר

ראיון גלוי לב של אריה דרעי אצל יעקב אילון • הקושי עם חסרונו של הרב עובדיה • מה הוא חושב על חוק ההסדרה שימנע פינוי ישובים • מה הוא יעשה עם הסמכויות שהוא קיבל לגבי חוק השבת • ומה מטריד אותו יותר מהחקירות שמתנהלות נגדו

שר הפנים, אריה דרעי צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
"אני הייתי מאוד רוצה לא להיות בסיטואציה הזאת. זה לא קל. לא ביקשתי את הסמכות ולא רדפתי אחרי זה. עשיתי הכל כדי שהממשלה תכריע"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"חסר לי את הרב עובדיה להתייעץ איתו ובשביל גיבוי אחר כך. מתגעגע אליו מאוד, אבל תקרא לזה איך שאתה רוצה, אני מרגיש שאני עדיין איתו ביחד" כך מספר  אריה דרעי יו"ר תנועת ש"ס בראיון ליעקב איילון מאתר וואלה,

הריאיון הזה נערך על רקע פינוי היישוב עמונה היום, ושר הפנים לא חושש להצהיר שהוא מבין את הבעייתיות של "חוק ההסדרה" שנועד להכשיר מאחזים לא חוקיים – אבל הוא רואה בו מוצא אחרון כדי לשמור על מוסד ההתיישבות. "אני הייתי מעדיף שלא יהיה חוק כזה", מסביר דרעי, "אבל יש לנו מצב מאוד משונה. עזוב את עמונה ועפרה. יש עוד אלפי בתים של ישראלים שהלכו בשליחות של ממשלת ישראל וגידלו שם ילדים ונכדים. אין מצב בעולם שאפשר להרוס שם הכל רק בגלל שארגונים פוליטיים, רק פוליטיים, מגרים את הפלסטינים להגיש תביעות. בישראל יש מערך של פיצויים, ופה לצערי המערכת המשפטית לא יודעת לעשות פיתרון של פיצויים ולכן אחרי שמתחנו את כל החבל, עשינו את החוק בדיעבד" אין מצב" הוא אומר "שהממשלה תשאיר אלפי אנשים תלויים ועומדים באוויר בלי לתת להם איזושהי הסדרה.

הנושא הבא עליו הוא נשאל הוא לגבי הסמכויות שהוא קיבל לגבי "חוק השבת". שנתיים וחצי לאחר שעיריית תל אביב אישרה את חוק העזר שמאשר פתיחת 164 בתי עסק בימי מנוחה, החוק עדיין מחכה לאישורו של דרעי, "זו בעיה קשה מאוד", הוא מודה בראיון לאתר ואלה, "השבת הוא יום מנוחה. לכל המדינות המתוקנות בעולם יש יום אחד בשבוע שהוא יום מנוחה טוטאלי ולמה זה? כי אנחנו לא עבדים. עם ישראל שהוא עם יהודי קבע שיום השבת הוא יום המנוחה שלו. יש כאן איזושהי כפייה כלפי עסקים, שאומרים להם 'אם אתם לא תפתחו בשבת, אתם לא תוכלו להתפרנס'. חוק העזר של עיריית תל אביב הוא בעצם 'חוק הסדרה'. היו שנים שהיו עסקים שעברו על החוק ופתחו בשבת, ובדיוק כמו בעמונה החליטו להסדיר ולעשות חוק עזר. זה נמצא על שולחני, וביקשתי מבית המשפט 60 יום.

אני אזמין את הסוחרים ואת ראש עיריית תל אביב הוא אומר "אני הייתי מאוד רוצה לא להיות בסיטואציה הזאת. זה לא קל. לא ביקשתי את הסמכות ולא רדפתי אחרי זה. עשיתי הכל כדי שהממשלה תכריע" הוא ממשיך ואומר:  "אני שומע את כל הלבטים. פוליטית, בשביל הציבור שלי, היה לי הכי קל להתעקש על השבת אבל אני מבין מה זה תל אביב, ואני מכיר את כל הרגישויות של זה. ובכל זאת בסוף, את האלוהים אני ירא"

נושא נוסף עליו הוא נשאל, הם החקירות נגדו, כזכור בסוף מרץ 2016 החליט היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפתוח בחקירה פלילית כנגד דרעי. עשרה חודשים עברו מאז, ונראה שהחקירה לא מטרידה יותר מדי את השר. "מאז פתיחת החקירה נגדי לא שמעתי על זה כלום. אני נותן למשטרה ולפרקליטות לעשות מה שהם מבינים. הם עושים את עבודתם ואני עושה את עבודתי. אני אשמח שהדבר הזה ייגמר כמובן, אבל אני כבר שכחתי מזה. עשרה חודשים לא דיברו איתי ואני באמת לא יודע מה יש שם. אם היה משהו לשאול, היו שואלים. אבל אני מחכה בסבלנות, זה לא בסדר היום שלי".

אם החקירה שהוא עומד במרכזה לא מדירה שינה מעיניו, דווקא שלל החקירות נגד ראש הממשלה מפריעות לדרעי. "יש פה מצב מאוד מאוד מאוד לא תקין. כשהיועמ"ש, המשטרה והפרקליטות רוצים לחקור – תנו להם לחקור. וזה לא מה שאני רואה בתקשורת בחודשים האחרונים. תבין, כבר לא מעניין אותם אם יהיה כתב אישום או לא – כבר יש דרישה לפטר את ראש הממשלה או שהוא יתפטר 'מבחינה ציבורית'. מה זה 'מבחינה ציבורית' תסביר לי? יש חוק, החוק הוא המסגרת. הרי יש דברים שאני עושה שלא מוצאים חן בעיניך, ויש דברים שאתה עושה שלא מוצאים חן בעיני. עם כל הכבוד, מבחינה ציבורית הולכים לקלפי פעם ב-4 שנים והציבור מחליט. מי מחליט מהו הציבור? מי זה 'הציבור הנאור'? מי זה 'הציבור שמחליט משהו אחר'? יש בחירות מפילים ממשלה ומחליפים ממשלה בבחירות לא בחקירות ולא בכותרות עם כל הכבוד".



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    המשטרה כנראה ממשיכה לחקור את תיק דרעי ואם זה נמשך כל כך הרבה זמן סימן שיש הרבה מה לחקור וכנראה שהיועץ המשפטי לממשלה יגיש נגד אריה דרעי כתב אישום חמור ביותר.

    גם לנו חסר הרב עובדיה גאון הגאונים ושר התורה. אין מי שיכול למלא את מקומו ואין עם מי להתייעץ. חבל על דאבדין. אבדנו גדול בתורה ומנהיג

  2. 4

    אין באמת תחליף ולא תמורה למורנו ורבנו ועטרת ראשנו רבן של כל בני הגולה הגאון האדיר שר התורה והיראה רבי עובדיה יוסף זצ"ל.

    ובאמת אין מי שיכריז על אריה דרעי כשהפעם יוגש כתב אישום נגדו ויורשע בפלילים "הוא זכאי" "הוא זכאי".

  3. 3

    בעז,"ה גם החקירות על הראש ישיבה מהמרכז יסתימו במהרה ויצא הצדק לאר ויוכח לכולם חחפותו וצדקו בברכת ולמלשינים אל תהי תקוה

  4. 2

    אריה הגדול אל תירא ואל תיחאט!